retete gustoase

Cum să eviți firmele care nu sunt de încredere?

Cum să eviți firmele care nu sunt de încredere?

Atunci când decizi să investești într-o afacere, îți asumi riscuri ce pot avea un impact negativ asupra asupra obiectivelor tale de business. Unul dintre acestea face referire la relațiile profesionale pe care le dezvolți cu alte companii. Că încrederea reprezintă elementul principal ce stă la baza unor parteneriate solide și longevive, este ultracunoscut. Totuși, chiar dacă aceasta generează beneficii profitabile pentru toate părțile implicate, există situații când societățile colaboratoare nu sunt la fel de sincere pe cât ai putea crede.  Ba, mai mult, unele fie prezintă risc de insolvență ori faliment, fie nu-și achită datoriile la timp sau au procese în instanță. Pe parcursul activității economice, pot apărea numeroase motive care să îngreuneze constituirea unor relații bazate pe încredere, însă, este extrem de important să știi cum să eviți firmele neserioase.

Loading...

Verifică atent partenerii de afaceri

Este foarte dificil să dezvolți o relație bazată pe încredere, dar nu imposibil. Un pas important în acest sens e să știi, în orice moment, cu cine lucrezi. De aceea, optează pentru verificare firme active ca să te asiguri că ești la curent cu informațiile financiare și juridice actualizate. Dacă ai informații detaliate legate de asociați și administratori, dosare în instanță, garanții mobiliare, date fiscale, achiziții publice sau posibilitatea de a intra în insolvență, îți poți forma o opinie în ceea ce privește colaborarea cu o firmă.

Identifică și analizează riscurile de business

Dacă îți monitorizezi constant partenerii de afaceri, vezi și dacă activitatea lor îți poate afecta, în vreun fel, compania. De exemplu, dacă anumiți clienți nu-și achită obligațiile la scadență, s-ar putea să înregistreze un cashflow negativ, iar lipsa lichidităților să ducă la riscul de incapacitate de plată. Totodată, în cazul în care îți desfășori activitatea în producție, iar furnizorul de echipamente sau servicii de mentenanță nu-și respectă termenele stabilite, intervine riscul tehnologic. Asta înseamnă că poți înregistra întârzieri în livrarea comenzilor contractate. Așadar, analizând cu atenție datele despre colaboratorii tăi, poți identifica riscurile care se pot instala, dacă există posibilitatea de manifestare a acestora sau ce impact pot avea asupra activității tale. În acest fel, îți poți crea strategii pentru evitarea situațiilor neplăcute sau chiar pentru încheierea colaborării cu firma respectivă.

Monitorizează incidentele de plată ale colaboratorilor

Centrala Incidentelor de Plăți (CIP) este o structură deosebit de utilă pentru stabilirea corectitudinii partenerilor de afaceri. Este specializată în colectarea, stocarea și centralizarea tuturor informațiilor specifice incidentelor de plată produse de titularii de cont cu bilete la ordin, cecuri ori cambii. Rapoartele CIP sunt disponibile online și te pot ajuta să afli dacă firmele colaboratoare au probleme cu plata facturilor. Pe lângă faptul că, printr-o simplă verificare, poți evita firmele care nu sunt de încredere și înregistrează incidente la plată, ai și posibilitatea de a raporta în Centrala Incidentelor de Plăți o companie care ți-a creat probleme de natură financiară.

Ia în considerare recomandările altor persoane

În mediul economic, la fel ca și în viața reală, încrederea se poate pierde mult mai ușor decât este câștigată. Este nevoie de foarte mult timp, de sinceritate și transparență în activitatea comercială pentru a consolida o relație de business. Și cum majoritatea antreprenorilor caută, întotdeauna, dovezi care să le confirme loialitatea sau buna credință a partenerilor, află părerile clienților și furnizorilor unei firme pe care o ai în vizor. Calea cea mai simplă de a evita societățile care nu sunt de încredere este aceea de a-i întreba pe cei din jur ce informații dețin despre potențialii parteneri de afaceri.

Se spune că în lumea antreprenoriatului nu trebuie să eziți sau să analizezi prea mult anumite acțiuni, dacă vrei să faci un pas în față. Însă, deciziile luate într-un timp scurt și care nu sunt bazate pe date certe pot fi mult mai dăunătoare companiei decât ezitarea. De aceea, dacă vrei să lucrezi doar cu firme de încredere, acordă-ți timp pentru verificarea partenerilor de afaceri ca să poți diminua sau elimina efectele negative asupra businessului tău.