Dacă ați spart ceva în magazin, NU vă grăbiți să plătiți

 

Se întâmplă să doborâm jos, din greșeală, anumite produse de pe rafturile din supermarket. Mulți clienți care fac asta se panichează și se interesează imediat dacă trebuie să plătească prețul produsului spart sau vărsat pe jos ori dublul acestuia. Ei bine, chiar dacă neatenția se plătește, acest lucru nu e valabil și în supermarket.

Așadar, clienții care sparg produse în magazin nu trebuie să le plătească. Dacă un produs cade pe podea din greșeală, nu este în totalitate vina clientului. Clienții supermarketului trebuie să verifice dacă există bare de protecție care să prevină astfel de accidente și nu să se grăbească să plătească acel produs, mai ales dacă vorbim despre o sticlă sau o caserolă spartă.

Potrivit standardelor privind aprovizionarea rafturilor din magazine, trebuie să existe anumită distanță între produse, tocmai pentru ca la alegerea unuia dintre ele să nu cadă din cauza supraaglomerării. Există, așadar, niște norme pe care minimarketurile și supermarketurile trebuie să le respecte.

Pentru suprafețele de până la o sută de metri pătrați trebuie să existe distanțe de 1,4 metri, pentru cele între 100 și 150 de metri pătrați este prevăzută distanța de 1,6 metri, iar pentru suprafețele între 150 și 400 de metri pătrați, distanțele trebuie să fie de doi metri. Pentru suprafețe mai mari de 200 de metri pătrați, sunt prevăzute distanțe de 2,5 metri, scrie redacția.ro.

În ajutorul vostru poate veni și Protecția Consumatorului, unde puteți suna cu încredere pentru a descrie modul în care s-a produs accidentul din magazin. Inspectorii pot stabili cui îi aparține culpa în astfel de cazuri și, de asemenea, ce sancțiuni ar putea risca magazinul. Nu de alta, dar dacă nu se respectă aceste reguli, este pusă în pericol inclusiv viața clienților. Închipuiți-vă doar că din cauza proastei așezări a produselor de pe rafturi, poate să cadă o sticlă în capul unui copil ori să vă rănească pe dumneavoastră!

Exit mobile version