Cum se folosește cardul de energie. Toți românii ar trebui să știe

Cardurile de energie sunt o inițiativă menită să sprijine persoanele vulnerabile în acoperirea costurilor facturilor de energie. În anul precedent, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a furnizat sprijin financiar din fonduri europene în valoare de 700 de lei de două ori pe an pentru românii aflați în situații vulnerabile, în vederea achitării facturilor la energie. Iată cum se folosește cardul de energie! Toți românii ar trebui să știe!

Cardurile destinate pentru primirea ajutoarelor sunt emise și distribuite de Compania Națională Poșta Română, iar listele cu beneficiari sunt elaborate printr-un parteneriat care implică Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, Ministerul de Finanțe, Ministerul Afacerilor Interne și Serviciul Român de Telecomunicații.

Folosirea cardului de energie
Cardul de energie poate fi utilizat pentru achitarea următoarelor produse/servicii: energie electrică; energie termică centralizată; gaze; butelie; lemne pentru foc; păcură și peleți.

Efectuarea plăților cu cardul poate fi realizată la orice sediu al Poștei Române sau în cadrul unei vizite la domiciliu a poștașului desemnat. Procesul de plată poate fi divizat în două etape:

-realizezi plata prin intermediul unui mandat poștal către contul furnizorului de energie;

-primești de la Poștă o dovadă a plății care conține următoarele informații: valoarea plății efectuate; datele furnizorului către care s-a efectuat plata; suma disponibilă rămasă pentru următoarele plăți.

Pentru a efectua plata cu cardul de energie, este necesar să dispui de următoarele documente:

-cardul de energie;

-actul de identitate al beneficiarului;

-factura curentă/ restantă sau un alt document justificativ. Documentul justificativ poate fi: notificarea de la furnizor; certificatul de confirmare a datoriei emis de asociația de proprietari/locatari, în situația plății încălzirii în cadrul unui sistem centralizat de termoficare.

Cum se acordă cardurile de energie
Această asistență este destinată românilor vulnerabili care satisfac următoarea condiție: venitul net pe coabitant, la nivelul unui loc de consum, nu depășește suma de 2.000 de lei. Mai concret, iată categoriile de persoane care ar putea beneficia de cardul de energie:

-pensionarii cu un venit sub 2.000 de lei, inclusiv;

-pensionarii de invaliditate cu un venit sub 2.000 de lei, inclusiv:

-persoanele cu handicap grav, accentuat sau mediu, cu un venit sub 2.000 de lei, inclusiv;

-familiile care primesc alocații de susținere;

-familiile/persoanele care beneficiază de ajutor social;

-persoanele care se încadrează în mai multe categorii vor primi acest sprijin o singură dată;

-dacă la aceeași locuință sunt mai mulți beneficiari, sprijinul se acordă o singură dată pentru fiecare locuință. Cu toate acestea, pe cardul de energie vor fi înscrise numele tuturor beneficiarilor care împart aceeași adresă de domiciliu;

-factura pe care se dorește să o fie plătită poate să fie emisă pe un nume diferit de cel al beneficiarului care locuiește la acea adresă. Totuși, adresa locuinței trebuie să coincidă cu domiciliul declarat al beneficiarului.

Cardul de energie este oferit în două etape. Cei care rămân beneficiari pot utiliza același card și pentru a doua etapă, în timp ce cei care devin eligibili ulterior vor primi cardul mai târziu. Cardul este livrat la domiciliul beneficiarului prin intermediul Poștei Române, având nevoie de confirmarea de primire, care este obligatorie.

În fiecare situație se va efectua o anchetă socială, iar rezultatele acesteia vor fi transmise în termen de 10 zile la oficiul poștal corespunzător. În cazul în care se confirmă eligibilitatea, va fi emis cardul de energie. Dacă din motive medicale nu poți să te prezint personal la primărie, ai opțiunea de a împuternici o altă persoană pentru a efectua această acțiune în numele tău.

Exit mobile version