Liderul AUR, George Simion, a explicat că inițiativa privind casele la prețul de 35.000 de euro a fost concepută ca o acțiune de promovare, menită să atragă atenția asupra necesității locuințelor accesibile. Totodată, el susține că ideea este realistă și aplicabilă, chiar la costuri mai mici, dacă statul se implică activ.
Într-un interviu acordat postului Digi24, George Simion a precizat că nu a fost vorba despre o promisiune directă adresată românilor, ci despre o formulare simbolică, parte din programul electoral al formațiunii. „Nu le-am spus oamenilor că le dăm case. A fost o formă de marketing politic, pentru a aduce în discuție problema locuințelor sociale și accesibile”, a declarat Simion.
Locuințe ANL, terenuri de la stat și infrastructură gratuită
- Rezultate fără precedent în primul sondaj pentru turul 2. România, în fața unui moment istoric!
- Previziunile Cristinei Demetrescu pentru turul 2 al alegerilor: Ce indică astrele
- Rachetă de ultimă generație folosită într-un atac asupra unor „instalații teroriste”; urmează replici cu focuri de artilerie din partea adversarului
Simion subliniază că modelul este inspirat din programe deja existente, precum ANL, care – potrivit acestuia – construiește locuințe la prețuri de aproximativ 28.000 de euro. Problema, spune el, nu este construcția propriu-zisă, ci criteriile de alocare.
„Statul are terenuri în marile orașe. Dacă pune la dispoziție acele terenuri și oferă acces la utilități și infrastructură, atunci da, se pot face case și mai ieftine”, a explicat liderul AUR. El a criticat și lipsa de acces a familiilor tinere la actualele programe guvernamentale de locuințe.
Un mesaj electoral cu impact
George Simion a recunoscut deschis că mesajul privind casele ieftine a fost gândit ca o tactică de comunicare menită să atragă atenția într-un climat politic dominat de scepticism și neîncredere. „Dacă spuneam doar că susținem extinderea programului ANL, nu ar fi interesat pe nimeni. Așa, am reușit să spargem blocada informațională”, a spus acesta, justificând strategia prin care AUR a reușit să obțină o cotă de 42% în sondaje, potrivit propriilor estimări.