Un român care lucrează pe Aeroportul Heathrow din Londra a făcut publice dezvăluiri șocante legate de aeronava Air India VT-ANB, implicată recent într-un accident aviatic devastator, soldat cu moartea a 242 de persoane. Într-o postare amplă pe rețelele de socializare, bărbatul, angajat în zona de ground handling (încărcare și descărcare bagaje), susține că a lucrat frecvent cu acea aeronavă și că a tras nenumărate semnale de alarmă în ultimii ani.
„Air India are carențe grave de mentenanță. Reparau cu bandă de 3 lire”
Românul povestește că, în perioada în care compania sa avea contract cu Air India, a încărcat și descărcat aeronava VT-ANB de zeci sau chiar sute de ori. Din experiența directă, susține că mentenanța avioanelor era extrem de precară, iar echipamentele defecte erau adesea „reparate” cu bandă adezivă obișnuită, nu cu materialele speciale autorizate în aviație.
- Călin Georgescu rupe tăcerea: Fostul candidat lansează acuzații incendiare după apariția în fața instanței
- George Simion surprinde scena politică cu o decizie neașteptată. Liderul AUR a luat prin surprindere pe toată lumea
- Tragedie în Europa: un avion s-a prăbușit peste un bloc de locuințe. Bilanțul victimelor este în creștere
„Am cerut odată speed tape (bandă specială pentru avioane), dar am fost refuzat. Mi s-a spus că e prea scumpă și nu mai au nici măcar duct tape. Acel avion a continuat să zboare în starea aceea luni de zile”, a scris el.
Acuzații grave și la adresa echipajelor Air India: „Walkaround-ul era momentul pentru selfie-uri”
Potrivit relatării, nu doar mentenanța era o problemă majoră, ci și comportamentul echipajelor, care dădeau dovadă de neglijență flagrantă. Bărbatul susține că mulți piloți ignorau procedurile de verificare ale aeronavei (walkaround) și preferau în schimb să vorbească la telefon sau să-și facă selfie-uri.
„La Air India, senioritatea contează mai mult decât competența. Dacă pilotul mai vechi spune ceva, așa se face, chiar dacă greșește grav. Și cabin crew-ul are aceleași probleme. O dată mi-au deschis ușa în timpul pushback-ului și era să fiu lovit de toboganul de urgență”, a mai povestit el.
Sistemul de caste din India influențează inclusiv echipajele
Un alt aspect semnalat este influența sistemului de caste asupra ierarhiei interne a echipajelor. În opinia românului, opiniile celor din casta superioară sunt respectate orbește, indiferent de competență sau experiență.
Zeci de erori în încărcarea avioanelor Air India
În plus, susține că echipajele de la sol din India trimiteau adesea date eronate despre poziționarea și greutatea bagajelor, ceea ce poate influența grav comportamentul aeronavei la decolare și aterizare.
„Am primit zeci de mesaje cu informații greșite despre încărcătură. În realitate, containerul era plasat în altă parte decât era scris în acte. La un Boeing 787 Dreamliner, asemenea greșeli pot deveni fatale.”
Cauzele probabile ale accidentului: „O combinație letală de erori umane”
Românul susține că, din informațiile preliminare, accidentul ar fi fost provocat de o greșeală de pilotaj, mai exact retragerea flapsurilor în loc de retragerea trenului de aterizare, posibil combinată cu o încărcare greșită a aeronavei.
După trei ani în care a raportat aceste probleme autorităților aviatice competente și nu s-a luat nicio măsură, românul spune că a răsuflat ușurat când compania sa a încheiat contractul cu Air India.
- Dragoș Anastasiu dezminte informațiile privind reducerea ajutorului de deces: „Nu s-a discutat despre tăierea acestuia”
- Alertă în Tulcea: Mesaj RO-Alert transmis din cauza atacurilor rusești lângă granița cu Ucraina. Au fost ridicate aeronave F-16
- Temperatura ideală în frigider vara. Ce alimente nu trebuie păstrate la rece