După emoțiile examenului de Bacalaureat și valul de contestații, județul Sibiu are o singură medie de 10. Performanța excepțională îi aparține Anei Timofte, elevă la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din Sibiu, profil Matematică-Informatică. Ana a reușit să obțină media maximă abia după recorectarea lucrării la Limba și literatura română.
De la 9,40 la 10: curajul de a cere o evaluare corectă
- Bolile care nu mai permit obținerea certificatului de handicap. Lista completă a afecțiunilor eliminate
- „Dacă poți repara această mașină, e a ta”, i-a spus miliardarul unui om fără adăpost, pe un ton batjocoritor. Dar finalul poveștii i-a lăsat pe toți fără cuvinte
- Zodia care nu se abține de la bârfe. Te critică pe la spate și ascunde multă viclenie
Inițial, Ana primise nota 9,40 la proba de Limba română. Deși rezultatul era unul foarte bun, eleva a simțit că lucrarea ei merită mai mult. A luat decizia de a contesta nota, nu din orgoliu, ci din convingerea că munca sa a fost tratată cu seriozitate și merită o reanalizare. După recorectare, lucrarea a fost notată cu 10.
„Am știut că media finală contează 30% la admiterea la facultate. După ce am vizualizat lucrarea, mi-am dat seama că era bine scrisă. Am decis să contest nota, dar nu mă așteptam la 10,” a declarat Ana pentru Turnul Sfatului.
Mesaj pentru colegi: „Aveți încredere în voi!”
Experiența trăită de Ana a devenit o lecție de curaj și încredere pentru toți elevii:
- Scandal la Asia Express 2025: Adevărul despre presupusul amantlâc dintre Alina Pușcău și Dan Alexa. Ce spune Mara Bănică
- Cât te costă fiecare grad în plus la termostat: diferența reală între 19°C, 21°C și 23°C
- 12 semne care pot anunța un accident vascular cerebral (AVC) — învață să le recunoști la timp! Un singur minut poate salva o viață
„E important ca elevii să creadă în munca lor. Dacă depun o contestație, să o facă argumentat, pentru un avantaj real, nu pentru imagine,” a transmis ea.
Statistici și nereguli: după contestații, mii de note au fost modificate
La nivel național, peste 95% dintre lucrările contestate au primit o notă diferită față de cea inițială, iar rata de promovare a crescut cu două procente. Totuși, sistemul de evaluare nu a fost lipsit de erori: 27 de lucrări au fost încărcate și corectate greșit, iar unele note s-au modificat chiar și cu două puncte după recorectare.
Ministerul Educației ia în calcul implementarea unui sistem mai sigur de identificare a lucrărilor, folosind coduri QR pentru a evita erorile umane care pot afecta viitorul elevilor.