Un om de afaceri din Vâlcea cu afaceri în Italia este în căutarea de șoferi pentru firma sa.
Într-o situație disperată, acesta a postat un anunț pe OLX.
Florin Lisaru, un antreprenor român stabilit în Italia, originar din Vâlcea, afirmă că întâmpină dificultăți în găsirea de șoferi profesioniști pentru camioanele sale. Deoarece nu se fac transporturi pe timp de noapte, programul de lucru este limitat în mare parte la 3-4 ore pe zi, conform Rotalianul.
Datorită acestei situații, estimează că a suferit pierderi de 80.000 de euro în ultimele luni. El oferă condiții de muncă conforme legii, salarii și garanții, precum și alte avantaje.
Antreprenorul a plasat și anunțuri în România pe site-uri specializate în căutarea de forță de muncă, dar nu a reușit să găsească personal.
Nu mai pot găsi angajați competenți. Sunt dispus să accept chiar și șoferi începători, cu condiția să aibă dorința de a învăța și să fie serioși.
Suntem chiar dispuși să plătim în avans. Cu toate acestea, numărul celor cu care putem colabora scade tot mai mult.
Unii vin și ne spun că vor sta o lună, după care vor pleca.
Este o situație completă de criză, care a început acum un an și devine din ce în ce mai urgentă. La început, am căutat în Italia, apoi în România, am postat anunțuri online pe OLX.”
El asigură că condițiile de muncă sunt excelente. „Toate camioanele mele se întorc seara la garaj. Avem facilități precum baie, bucătărie și service.
Volumul de muncă nu este foarte mare, uneori șoferii trebuie să conducă doar 3-4 ore pe zi. Nu îi supunem la curse epuizante.
Salariile se situează între 2200 și 2800 de euro, conform contractului național. Încheiem contracte pe perioadă nedeterminată. În cazuri rare în care un șofer trebuie să doarmă pe drum, asigurăm cazarea și plătim 30 de euro pe noapte.”
Pentru a ajunge la această poziție, antreprenorul român a muncit din greu, pornind de la zero. „Sunt în Italia din 2003 și mi-am adus familia aici. Din 2008, lucrez în industria transporturilor. Am început treptat să cresc.
Ulterior, am diversificat activitățile noastre, având o firmă de transport, un service pentru camioane și platforme pentru asistență rutieră. Afacerile au mers bine, în special în timpul pandemiei, în 2020. Aveam șoferi, prețul motorinei a scăzut, era suficientă muncă. Apoi au apărut problemele.”
În prezent, antreprenorul român are peste 30 de angajați, majoritatea fiind români. Unii lucrează ca șoferi, iar alții în service. „Avem angajați români, dintre care 80% au familia aici în Italia, dar și italieni și macedoneni.”