Într-un incident care a stârnit un val de discuții în întreaga țară, Evaluarea Națională 2024 a adus la lumină o discrepanță majoră în notarea unui elev din Focșani. Inițial notat cu 3.50 la proba de matematică, elevul a obținut, după contestație, o notă aproape de perfecțiune: 9.75. Această schimbare dramatică ridică întrebări serioase despre corectitudinea și transparența sistemului de evaluare.
Erori majore în corectare
Cazul elevului din Focșani nu este un incident izolat, dar magnitudinea diferenței de notare a atras atenția publicului și a autorităților. Inițial, elevul a primit nota 3.50, o notă care indică o performanță sub medie și care ar fi putut avea un impact negativ major asupra moralului său și asupra perspectivelor sale academice viitoare. Părinții elevului, convinși de abilitățile acestuia, au decis să depună o contestație.
După reevaluare, nota finală a devenit 9.75, sugerând că inițial au fost comise greșeli grave în procesul de corectare. Această diferență de 6.25 puncte nu doar că a ridicat suspiciuni, dar a și declanșat o reacție rapidă din partea inspectoratelor școlare și a Ministerului Educației, care au promis o anchetă detaliată pentru a determina cauzele acestor erori.
Un astfel de incident are un impact profund asupra elevilor și părinților, creând o stare de incertitudine și frustrare. Pentru elevul din Focșani, această experiență a fost un roller-coaster emoțional. De la dezamăgirea profundă cauzată de nota inițială, la ușurarea și bucuria de a vedea că eforturile sale au fost recunoscute corect, drumul a fost unul dificil.
Părinții au fost nevoiți să se mobilizeze rapid, să colecteze dovezi și să solicite reevaluarea lucrării. În plus, aceștia au avut de gestionat și stresul și îngrijorarea legate de viitorul academic al copilului lor. Astfel de situații pun în lumină vulnerabilitatea sistemului de evaluare și necesitatea unor mecanisme mai transparente și eficiente de corectare.