- ITP 2025. Anunțul momentului pentru românii care au mașini mai vechi de 15 ani. E oficial
- Mariana Cojocaru anunță zodiile care scapă de toate greutățile, problemele și necazurile până la finalul anului. Norocul va fi de partea lor! Acești nativi au parte de o perioadă de vis
- Unghiera: Obiect banal sau instrument multifuncțional? Trucuri ingenioase pe care puțini le cunosc
Un accident aviatic grav a avut loc sâmbătă după-amiază, pe un câmp situat între localitățile Caracal și Drăghiceni, în județul Olt. Potrivit informațiilor transmise de ISU Olt, un planor s-a prăbușit, iar pilotul a rămas încarcerat în aparat. Din nefericire, tânărul pilot, în vârstă de 24 de ani, din Ștefănești, județul Argeș, a fost extras dintre fiare, dar a fost declarat decedat de echipajul medical sosit cu elicopterul SMURD Dolj.
La fața locului au intervenit echipaje de la Detașamentul Caracal, Garda Vișina, Serviciul Județean de Ambulanță Olt și elicopterul SMURD Dolj. Cauza prăbușirii urmează să fie stabilită de autorități.
Ancheta dezvăluie erori fatale în accidentul Air India: 246 de oameni au murit
Noi detalii cutremurătoare ies la iveală în ancheta privind prăbușirea tragică a unui avion Air India, petrecută luna trecută la Ahmedabad, India, accident soldat cu 260 de morți. Potrivit publicației The Wall Street Journal, care citează date preliminare, pilotul comandant ar fi oprit accidental alimentarea cu combustibil a motoarelor, chiar la scurt timp după decolare.
Conform înregistrării din cabina de pilotaj, primul ofițer, care pilota aeronava Boeing 787 Dreamliner, l-a întrebat nedumerit pe comandant de ce a mutat comutatoarele de combustibil în poziția „oprit”. Căpitanul Sumeet Sabharwal, care avea peste 15.000 de ore de zbor, a negat că ar fi făcut acest gest, iar la scurt timp motoarele au rămas fără alimentare. În zadar au încercat piloții să repornească motoarele; avionul a ajuns prea jos și prea lent pentru a fi stabilizat, prăbușindu-se într-o clădire din apropierea unei facultăți de medicină.
Din totalul celor 242 de persoane aflate la bord, 241 au murit, alături de alte 19 persoane de la sol.
„Nicio altă explicație rațională” – concluziile experților
Expertul în siguranță aviatică John Nance a declarat că probele indică aproape sigur o eroare umană, fiind greu de găsit o altă explicație pentru oprirea comutatoarelor de combustibil imediat după decolare. Deși raportul preliminar publicat de Biroul de Investigare a Accidentelor Aeriene din India (AAIB) nu a identificat probleme tehnice sau de întreținere, investigația continuă pentru a exclude toate celelalte posibile cauze.
Dezbatere aprinsă despre camerele video în cabinele de pilotaj
Accidentul a reaprins discuția privind instalarea camerelor video în cabinele de pilotaj, măsură care, potrivit specialiștilor, ar fi putut clarifica rapid ce s-a întâmplat în cabina aeronavei în momentele critice.
În paralel, Air India se confruntă cu investigații suplimentare. Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației a anunțat că va verifica filiala low-cost Air India Express, suspectată că ar fi falsificat documente privind înlocuirea unor piese esențiale la motoarele unui Airbus A320.