Într-o țară din Europa populația e revoltată, astfel că oamenii au decis să nu mai cumpere produse de la Lidl ori Kaufland.
De ce nu mai vor locuitorii din Croația să cumpere produse de la Lidl și Kaufland
Lidl și Kaufland sunt unii dintre cei mai mari retaileri din Europa. Magazinele sunt răspândite pe întreg continentul și inclusiv în România. De altfel o mulțime de români aleg să meargă aici la cumpărături.
Se pare însă că în Croația lucrurile sunt complet diferite. Aici a fost demarată o mișcare pe rețelele de socializare. Astfel, oamenii renunță să mai facă cumpărături din marile magazine, în semn de protest pentru creșterea prețurilor.
Practic locuitorii din Croația nu vor să mai cumpere produse de la Lidl și Kaufland. Iar deși mișcarea a fost lansată de săptămâna trecută, aceasta s-a extins foarte repede și în alte țări. Astel, vânzările au scăzut cu până la 50%.
Și în Serbia, Bosnia și Herțegovina, Muntenegru și Macedonia de Nord s-au mobilizat mii de cetățeni. Aceștia sunt revoltați de faptul că puterea de cumpărare a scăzut. În cadrul mișcării, consumatorii sunt îndemnați să evite cumpărăturile în anumite zile.
Vânzările totale au scăzut cu peste 50%
Acest lucru reprezintă practic o formă de protest, având în vedere creșterea costului vieții. Oamenii nu mai cumpără produse de la Lidl și Kaufland, însă la rândul lor, alți retaileri sunt de asemenea evitați. Iar efectele se resimt deja.
„Comercianții cu amănuntul nu vor fi afectați financiar, dar acesta este un mesaj simbolic important care arată că prețurile exorbitante trebuie să înceteze”, a declarat Danko Horvat, un barman din Zagreb, care s-a alăturat boicotului.
Și se pare că toți comercianții sunt șocați. Oamenii s-au mobilizat într-un număr atât de mare încât vânzările au scăzut cu peste 50%. „Boicotul a șocat comercianții cu amănuntul”, a declarat Josip Kelemen de la grupul de protecție a consumatorilor „Halo, inspektore”, care a solicitat protestul, potrivit France24.
Potrivit autorităților fiscale, doar în Croația, tranzacțiile din lanțurile de supermarketuri au scăzut cu 44% vinerea trecută. În ceea ce privește vânzările totale, acestea au ajuns să scadă cu 53%.