De regulă, băncile din România permit retrageri de bani de la bancomat între 3.000 de lei și 5.000 de lei pe zi. Dacă vrei să scoți mai mult, poți solicita să ți se mărească limita..
ANAF trebuie să prevină frauda fiscală, motiv pentru care monitorizează toate activitățile financiare ale cetățenilor români. Aceasta include și retragerile de numerar de la bancomate, care, deși sunt în scădere datorită plăților cu cardul, rămân o practică frecventă. Din acest motiv, Fiscul este foarte atent la tranzacțiile bancare pentru a combate infracțiunile financiare. Iată de ce este necesar să eviți retragerea unei anumite sume de bani de la ATM.
Ce sumă de bani să nu scoți de la bancomat
Contrar opiniei publice, nu există o limită strictă pentru retragerea de numerar de la o bancă. Clienții pot solicita orice sumă, însă trebuie să fie conștienți că, odată ce depășesc anumite praguri, Agenția Națională de Administrare Fiscală poate să ridice semne de întrebări și să inițieze investigații detaliate pentru a preveni frauda fiscală. Băncile pot stabili limite pentru cardurile de credit, dar aceste măsuri sunt legate de securitate și pot fi modificate la cerere.
În contextul securității clienților, băncile trebuie să ia măsuri pentru a proteja fondurile, mai ales într-o eră în care infracțiunile cibernetice sunt în creștere. Prin urmare, majoritatea băncilor din Spania, unde trăiesc foarte mulți români, impun o limită standard de 600 de euro pentru retragerile de numerar, astfel încât, în caz de furt sau pierdere, suma să nu depășească acest prag. Dacă este nevoie de o sumă mai mare, clienții pot contacta banca pentru a solicita o extindere a limitei.
Fiscul nu impune o limită fixă pentru retragerile de la bancomat, dar orice sumă de 1.000 de euro sau mai mult va atrage atenția agenției. Atunci când clienții retrag sau depun această sumă, băncile au obligația de a solicita actul de identitate și de a furniza detalii despre tranzacție.
Dacă suma depășește 3.000 de euro, ANAF poate declanșa o anchetă, iar băncile recomandă clienților să discute cu un angajat pentru a obține un document justificativ, ce poate fi prezentat autorităților în caz de necesitate.