Un locuitor din Iași a povestit recent o experiență neplăcută pe care a avut-o într-un magazin non-stop din oraș, unde a constatat că a plătit de trei ori mai mult pentru un suc decât prețul afișat la raft.
Prețul sucului, triplu față de raft
Ieșeanul a relatat, într-un grup de Facebook, că a cumpărat mai multe produse de la un magazin din zona 2 Băieți. Printre produsele achiziționate se număra și un suc, afișat la raft cu prețul de 6,5 lei. La casa de marcat, însă, clientul a descoperit că sucul fusese înregistrat pe bon cu suma de 18 lei, de aproape trei ori mai mare.
Atitudine nepăsătoare din partea personalului
Surprins de diferența de preț, clientul a semnalat problema vânzătoarei, însă reacția acesteia a fost de-a dreptul șocantă. Femeia a refuzat să returneze diferența de bani, motivând că „a bătut deja produsul în casa de marcat” și că sucul achitat ar corespunde altui produs de pe raft.
Mai mult, amenințarea clientului că va depune o reclamație la Protecția Consumatorilor (OPC) nu a impresionat-o.
„Foame mare la non-stopul din 2 Băieți de lângă toneta Take and Eat. Am semnalat vânzătoarei că la raft sucul era 6,5 lei și pe bon 18 lei, dar niciun stres, a zis că e prețul de la sucul de lângă și că nu îmi poate da banii înapoi, că deja a bătut în casă. I-am zis că fac reclamație la OPC și a zis foarte bine.”, a scris clientul pe rețelele sociale.
Atenție la prețurile afișate și cele de la casă
Astfel de practici, prin care prețurile afișate la raft sunt diferite de cele de la casa de marcat, sunt ilegale și pot atrage sancțiuni severe din partea autorităților. Comercianții care induc consumatorii în eroare riscă amenzi consistente și chiar suspendarea activității.
Specialiștii recomandă clienților să verifice cu atenție bonurile de cumpărături și să sesizeze autoritățile competente în cazul oricăror nereguli.