În plin sezon estival, stațiunea Mamaia, altădată perla litoralului românesc, a ajuns să fie pustie chiar și în weekend-uri.
În ultimii ani, patronii au tot crescut prețurile, fără să investească în servicii. Și s-au bazat că, orice ar fi, tot vor avea turiști. Și așa s-a întâmplat până anul acesta.
După ani în șir de prețuri mari pentru servicii slabe, turiștii întorc spatele stațiunii Mamaia
Mamaia e acum pustie până și în weekend.
Pe nisipul din zona Cazino a crescut iarbă, semn că nimeni n-a mai călcat pe acolo, zona de la marginea plajei a devenit coş de gunoi, iar magazinele au lacăt pe uşă. Singurele terase deschise au scaunele goale, notează Adevărul.
Dar patronii tot se încăpățânează să țină prețurile sus: un corn costă 8 lei, o îngheţată la tonetă 10 lei, trei mici şi o chiflă 22 de lei, o clătită 25 lei.
„Nu mai vin turişti. S-au speriat şi de preţuri şi de construcţiile de pe malul Lacului Siutghiol. Numai că niciun proprietar de hotel nu-şi face vacanţa aici, la Mamaia, ci în străinătate“, a spus o vânzătoare de chilipiruri de la căsuţele de lemn ridicate lângă curtea Palatului Regal.
Patronii din Mamaia au încercat să profite de turiști. Strategia se întoarce acum împotriva lor
Constantin Dumitraşcu, fost şef al Agenţiei de Turism Mamaia, a declarat că problemele au început în anii 2000, când hotelierii au ales să se bazeze pe turiştii de weekend.
„Am avut o discuţie cu doi proprietari de hoteluri şi le-am propus să le aduc nordici şi ştiţi ce mi-au răspuns?
”Să ştii că eu nu ţin hotelul deschis pentru 50 de nordici, eu îi prefer pe cei de weekend. Deschid hotelul vineri de dimineaţă şi îl închid luni. Îmi acopăr cheltuielile pentru că îi rad pe cei din Bucureşti”.
Dar iată că nu merge totul la infinit“, a spus Dumitraşcu, pentru Adevărul.