Primăria Capitalei ia în considerare introducerea unei taxe de acces pentru autoturismele înmatriculate în afara Bucureștiului și Ilfovului. Un proiect depus de un consilier local PSD propune ca șoferii din provincie să achite 20 de lei pe zi sau 6.000 de lei pe an pentru a traversa orașul.
Cine și Cât Ar Plăti
- S-a aflat cine este fostul soț al doctoriței Ștefania Szabo! Detalii neștiute ies acum la iveală
- „A fost otrăvită!” Dezvăluiri cutremurătoare după moartea Ștefaniei Szabo! Ce a ieșit la iveală la doar câteva ore după ce doctorița a fost găsită fără viață în camera de gardă
- Alege un inel și descoperă ce spune despre tine ca femeie – răspunsurile te vor surprinde!
Măsura vizează aproximativ 400.000 de șoferi din provincie care traversează zilnic Bucureștiul, reprezentând circa 20% din traficul total.
Tarifele propuse variază în funcție de tipul și dimensiunea autovehiculului:
| Categorie de Vehicul | Tarif Zilnic (estimat) | Tarif Anual (estimat) |
| Autoturisme | 3,5 – 6 Euro/zi | 50 – 100 Euro/an |
| Microbuze | 4 Euro/zi | 320 Euro/an |
| Autocare | 7 Euro/zi | 560 Euro/an |
| Camioane (> 12 tone) | 11 Euro/zi | Peste 1.200 Euro/an |
Excepție de la plată ar face doar mașinile full electrice.
- Tragedie în județul Vâlcea: patronul unui restaurant renumit a murit într-un accident rutier
- Donald Trump explică decizia de reducere a trupelor americane din România: „Nu e mare lucru”. Pentagonul confirmă „realinierea strategică” a forțelor din Europa
- Rusia avertizează Uniunea Europeană: „Orice confiscare de active va avea un răspuns dureros”
Promisiunile Municipalității și Scepticismul Specialiștilor
Inițiatorul proiectului, consilierul general Dan Cristian Popescu (PSD), promite că banii colectați vor fi folosiți pentru construirea de parcări de tip Park & Ride la toate intrările în oraș, încurajând șoferii să își lase mașinile la marginea Capitalei. De asemenea, șoferii sunt încurajați să folosească rutele ocolitoare și centurile.
Totuși, specialiștii în trafic și asociațiile civice se arată sceptici. Directorul de programe al Asociației Green Revolution, Corneliu Belciug, a subliniat că este „foarte ușor să pui prima oară taxe fără să ai un plan concret” de rezolvare a problemei traficului.
Dacă proiectul va fi aprobat de Consiliul General, taxa ar putea fi instituită cel mai devreme la 1 septembrie 2026, iar monitorizarea și amendarea șoferilor care nu plătesc s-ar face cu ajutorul unor camere inteligente.
















