Primăria Capitalei ia în considerare introducerea unei taxe de acces pentru autoturismele înmatriculate în afara Bucureștiului și Ilfovului. Un proiect depus de un consilier local PSD propune ca șoferii din provincie să achite 20 de lei pe zi sau 6.000 de lei pe an pentru a traversa orașul.
Cine și Cât Ar Plăti
- Veste excelentă pentru pensionari! Decizia a fost aprobată – urmează bani în plus la pensie
- Ultima dorință a unui deținut a fost să-și revadă câinele. Ce s-a întâmplat când ciobănescul german a fugit spre el i-a lăsat pe toți fără cuvinte
- Semnele prin care corpul anunță sfârșitul cu mult înainte să se întâmple
Măsura vizează aproximativ 400.000 de șoferi din provincie care traversează zilnic Bucureștiul, reprezentând circa 20% din traficul total.
Tarifele propuse variază în funcție de tipul și dimensiunea autovehiculului:
Categorie de Vehicul | Tarif Zilnic (estimat) | Tarif Anual (estimat) |
Autoturisme | 3,5 – 6 Euro/zi | 50 – 100 Euro/an |
Microbuze | 4 Euro/zi | 320 Euro/an |
Autocare | 7 Euro/zi | 560 Euro/an |
Camioane (> 12 tone) | 11 Euro/zi | Peste 1.200 Euro/an |
Excepție de la plată ar face doar mașinile full electrice.
Promisiunile Municipalității și Scepticismul Specialiștilor
Inițiatorul proiectului, consilierul general Dan Cristian Popescu (PSD), promite că banii colectați vor fi folosiți pentru construirea de parcări de tip Park & Ride la toate intrările în oraș, încurajând șoferii să își lase mașinile la marginea Capitalei. De asemenea, șoferii sunt încurajați să folosească rutele ocolitoare și centurile.
Totuși, specialiștii în trafic și asociațiile civice se arată sceptici. Directorul de programe al Asociației Green Revolution, Corneliu Belciug, a subliniat că este „foarte ușor să pui prima oară taxe fără să ai un plan concret” de rezolvare a problemei traficului.
Dacă proiectul va fi aprobat de Consiliul General, taxa ar putea fi instituită cel mai devreme la 1 septembrie 2026, iar monitorizarea și amendarea șoferilor care nu plătesc s-ar face cu ajutorul unor camere inteligente.