Printre cele mai cunoscute branduri de încălțăminte sport disponibile pe piața din România se află Puma, celebrii adidași care au drept logo imaginea animalului de pradă. Disponibile în numeroase modele, încălțările Puma au o istorie interesantă, căci primii adidași care au făcut celebră această marcă au fost ghete de fotbal cu crampoane.
În zilele noastre, Puma a depășit zona de încălțăminte și se încadrează cu succes și în zona hainelor și a accesoriilor sport. În general, dacă ești în căutarea unor adidași Puma pentru bărbați, vei găsi din aceeași gamă și treninguri, hanorace, echipamente pentru diverse antrenamente, șepci și alte piese vestimentare care poartă sigla brandului.
Puțini sunt cei care știu cum a luat naștere denumirea Puma, care a fost primul produs celebru pe piață și ce a dus la expansiunea fulminantă a designerului de încălțări.
Frați rivali, branduri de sport celebre. Cum a apărut Puma
Brandul Puma a luat naștere în 1948, la scurtă vreme după finalul celui de-al Doilea Război Mondial. Adolf și Rudolf Dassler au pus bazele unei afaceri bazate pe crearea de pantofi sport, însă rivalitatea dintre cei doi avea să ducă la o ruptură ce s-a concretizat în definirea a doi coloși în materie de articole sportive. Spre sfârșitul anului 1948, Rudolf Dassler merge pe cont propriu și înființează compania Ruda, cea care după scurtă vreme preia numele de Puma, denumire celebră până în zilele noastre. Fratele lui Rudolf rămâne și el în industrie și creează brandul Adidas.
Logo-ul Puma, inspirat chiar de animalul de pradă
Imediat după decizia de a merge pe varianta de afacere cu încălțăminte sport, creatorul brandului și-a dat seama că are nevoie de un logo puternic. Alesese deja un nume cu rezonanță, care era sugestiv pentru tot ce aveau să însemne produsele Puma. Rudolf ar fi spus despre creațiile sale că întrunesc toate abilitățile animalului de pradă, de la forță, agilitate, viteză, rezistență sau forță, pe care trebuie să le aibă și un sportiv de succes. De atunci, Puma a acaparat piața articolelor sportive, devenind brandul sportivilor de performanță. Logo-ul a expus încă de la început, de la prima variantă, imaginea unei pume. Inițial, pantera era în interiorul unui “D”, inițiala lui Dassler.
Ghetele cu crampoane, primul mare success al brandului
Succesul major nu întârzie să apară pentru brand. La scurt timp după lansare, Puma scoate pe piață o pereche de ghete de fotbal cu crampoane care aveau să devină celebre în toată lumea. Faimoasele “Super Atom” apar în 1952 și de atunci pornește și expansiunea Puma, care începe să cucerească nișa de sport de performanță.
La scurt timp după ce Puma ia naștere, aceasta atinge un succes colosal, datorat unui model de pantofi care purta denumirea de ”Super Atom”. De fapt, era vorba despre renumitele ghete de fotbal cu crampoane. În anul 1954, designerii lui Rudolf le-au creat pentru echipa germană de fotbal Hannover 96, care câștigă campionatul împotriva celor de la FC Kaiserslautern, iar ghetele Puma cu crampoane ale jucătorilor fac parte din succesul fulminant înregistrat.
În ’58, Puma fabrica ghete de fotbal pentru campionii mondiali
Succesele apar de la an la an, căci imediat după gloria ghetelor cu crampoane, realizate în mai multe variante, pentru diverse echipe de fotbal mari, piața de pantofi sport devine în totalitate marca Puma. Jucătorii celor mai importante echipe de fotbal aveau în picioare la partidele oficiale de Cupă Mondială încălțăminte Puma.
Astăzi, Puma continuă gloria obținută în vremurile străvechi, fiind unul dintre cele mai cunoscute și vândute branduri pe nișa de articole sportive, atât în România, cât și în întreaga lume. Pe lângă adidași în diverse modele, Puma se remarcă și prin echipamente pentru diverse sporturi. Mai mult, a fost creată și o linie de parfumuri sub sigla celebrei mărci.