Casa de Pensii a publicat o listă cu cele trei documente esențiale pe care pensionarii trebuie să le aducă pentru a obține o recalculare mai avantajoasă a pensiilor, în conformitate cu noua lege a pensiilor. Aceste documente sunt esențiale pentru cei care solicită adeverințe în vederea recalculării pensiei.
Una dintre cele mai dificile probleme pentru pensionari în procesul de recalculare a pensiei este obținerea adeverințelor necesare. Aceste adeverințe pot varia și, în majoritatea cazurilor, trebuie să dovedească veniturile nepermanente ale pensionarului, cum ar fi sporurile, orele lucrate noaptea sau în weekend.
Aceste venituri nepermanente nu se iau în calcul la recalcularea pensiilor din septembrie. Pensionarii trebuie să obțină aceste adeverințe de la fostele lor locuri de muncă și să le depună personal la Casa de Pensii. Aceasta se aplică în special pensionarilor care s-au pensionat înainte de 2001.
De asemenea, pensionarii care au lucrat o perioadă în străinătate trebuie să depună adeverințele necesare. Newsweek a publicat un anunț oficial de la Casa de Pensii cu documentele necesare pentru recalcularea pensiilor.
Documente Necesare pentru Obținerea Adeverințelor pentru Recalcularea Pensiei:
Cerere
Copie după cartea de identitate
Copie după cartea de muncă
Adeverințele privind veniturile nepermanente pot fi depuse până la 1 septembrie. De asemenea, pot fi depuse și între 1 septembrie și 1 martie 2025, când va avea loc o recalculare suplimentară. Dacă depuneți adeverințele până la 1 martie anul viitor, pensia va fi recalculată din nou.
Cererea trebuie depusă la șeful compartimentului financiar. Pensiile au fost recalculate și sunt în curs de tipărire. Primele adeverințe cu pensia recalculată vor ajunge la pensionari după data de 11 iulie, conform informațiilor exclusive publicate de Newsweek.
Ordonanța de Urgență care detaliază modul în care adeverințele cu noile pensii vor fi trimise pensionarilor a fost publicată. Documentul specifică:
(3) Deciziile de recalculare emise conform art. 1 alin. (2) de către casele teritoriale de pensii vor fi transmise către subunitățile desemnate din rețeaua Companiei Naționale „Poșta Română” – S.A., însoțite de un borderou.
(4) Ordinea înregistrării deciziilor în borderou trebuie să fie identică cu ordinea deciziilor expediate de casele teritoriale de pensii către Compania Națională „Poșta Română” – S.A.