Ministrul Economiei, Radu Oprea, a discutat despre problema Wizz Air cu Didier Reynders, Comisarul European pentru Justiție.
Ce trebuie să facă pasagerii Wizz Air dacă zborul are foarte mai întârzieri sau chiar este anulat? Problema a fost discutată de ministrul Economiei, Radu Oprea, cu un oficial european.
Ce trebuie să facă pasagerii Wizz Air dacă au zboruri anulate sau întârziate
Wizz Air a anulat mai multe zboruri ori au existat foarte mari întârzieri ale curselor, în ultima perioadă. Mulți români au avut parte de astfel de experiențe neplăcute chiar în pragul vacanței.
Prin urmare, Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Radu Oprea, a discutat luni despre această situație, cu Didier Reynders, comisarul european pentru Justiţie, cu atribuţii privind protecţia consumatorului.
Radu Oprea este prezent la reuniunea informală a miniștrilor responsabili de competitivitate din Bilbao, Regatul Spaniei, coordonată de Președinția spaniolă a Consiliului Uniunii Europene.
„Ministrul Ștefan-Radu Oprea și-a manifestat îngrijorarea cu privire la problemele pe care compania aerienă Wizz Air le are în România. Multe dintre zborurile acesteia având întârzieri foarte mari sau fiind anulate în ultimul moment.
Comisarul Didier Reynders și-a arătat sprijinul pentru remedierea acestei situații. A precizat că cetățenii români pot beneficia de suportul Uniunii Europene pentru rezolvarea problemelor și recuperarea beneficiilor, prin înregistrarea unei solicitări pe site-ul Centrului European al Consumatorilor România (https://eccromania.ro/)”, au transmis reprezentanții Ministerului Economiei.
Ce se întâmplă dacă zborul a întârziat mai mult de 5 ore
Serviciul este gratuit și vine în sprijinul cetățenilor atunci când există probleme cu un serviciu sau produs achiziționat dintr-o altă țară din Europa. Consumatorii pot consulta site-ul dacă vor să afle ce drepturi au atunci când ajung într-un alt stat european. Totodată, aici poate fi depuse plângeri împotriva companiilor europene.
În cazul în care zborul unui pasager a întârziat mai mult de 5 ore, acesta poate să ceară reprogramare. Aceasta se va face în limita locurilor disponibile. Totodată, el poate primi rambursarea a 120% din tariful inițial plătit, sub formă de Wizz credit pentru următoarele rezervări. Pasagerii au la dispoziție și opțiunea prin care să le fie rambursată valoarea integrală a biletului.
Totodată, dacă zborul le-a fost anulat, pasagerii pot apela la aceleași opțiuni de reprogramare sau rambursare. „Pasagerii afectați de anulări își pot reprograma călătoria online gratuit pe zboruri ulterioare, în limita locurilor disponibile, accesând contul Wizz Air, conform instrucțiunilor comunicate în notificarea trimisă prin e-mail. Pasagerii care au nevoie de asistență pentru reprogramarea zborului Wizz Air pot contacta Centrul telefonic pentru asistență specială”, transmite compania Wizz Air.